Handelsbetingelser

Forretningsbetingelser

Bohemo IVS
CVR: 39300370
Frederiksgade 48A 1.7
8000 Aarhus C
Tlf. 31 500 849

Anvendelsesområde
Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle aftaler indgået mellem Bohemo IVS (“Bohemo”) og dig som forbruger, når du afgiver en ordre via www.bohemo.dk

Betaling
Der tages ikke gebyr for betaling med betalingskort hos Bohemo. Alle gebyrer forbundet med betaling med VISA/Dankort, VISA, Mastercard, VISA Electron & MobilePay på Bohemo.dk betales af Bohemo.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Bohemos lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser angivet på Bohemo.dk er inklusiv moms.

Levering
Levering på Bohemo.dk er altid gratis over 499,00 DKK hvis du vælger levering til nærmeste pakkeboks. Der opkræves et tillæg på 49,00 DKK for hjemmelevering (levering direkte til din bopæl). Levering for ordrer under 499,00 DKK koster 29,00 DKK til nærmeste pakkeboks eller 49,00 DKK for hjemmelevering (levering direkte til din bopæl). Levering sker med GLS, eller tilsvarende leverandør, direkte til din ønskede leveringsadresse og vi bestræber os på levering indenfor 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet. Bohemo forbeholder sig retten til at sende ordren delvist eller samlet. Levering anses for sket, når varen er kommet i din besiddelse.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 100 dages fortrydelsesret, når du handler på Bohemo.dk. Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter dagen, du har modtaget din vare. Du skal indenfor 100 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur sammen med en udfyldt returformular (som du modtager fra Bohemo.dk), hvor du gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal altid indgives skriftligt på info@bohemo.dk senest 100 dage efter modtagelse af din ordre, hvorpå du efterfølgende vil modtage en skriftlig bekræftelse fra os. Herefter skal ordren sendes retur indenfor maksimalt 7 dage. Returformularen skal uanset udfyldes og sendes retur sammen med din ordre. Formularen modtager du på e-mail fra Bohemo.dk.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I så fald du nægter modtagelse af din ordre, eller ikke afhenter din pakke på det udvalgte afhentningsstede, uden at give os tydelig besked om dette, så forbeholder vi os retten til at fratrække vores samlede udgift i forbindelse med fragt, når vi krediterer din ordre.

Returnering/ombytning
Du skal uden unødig forsinkelse og senest 100 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur sammen med en udfyldt retur-/ombytningsformular, hvor du gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde eller ombytte dit køb. Bohemo er ikke forpligtet til at tilbagetage eller ombytte din vare, hvis fristen ikke er overholdt. Bohemo betaler de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du bruger det returlabel (return drop-off) der blev fremsendt til din e-mail adresse. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet du har modtaget den, til varen er leveret retur til Bohemo, der kvitterer for overdragelsen.

Du har alene ansvaret, hvis pakken ikke når frem til os. En kvittering på en brevforsendelse er ikke en gyldig dokumentation for pakkens forsendelse. Bohemo er ikke ansvarlige for at erstatte varer der ikke når frem til os, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, og at den kan spores. Hvis en af de mulige drop-off steder (afleveringssteder) nægter at modtagelse af den forudbetalte returlabel, skal du kontakte os med det samme, så vi kan udrede problemet.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal leveres tilbage uden stærke lugte af parfume, vaske-/skyllemiddel, tobaksrøg og lignende. I så fald forbeholder vi os retten til at afregne for en eventuel værdiforringelse, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i den originale emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, du har indbetalt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 7 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan ikke gennemføre en tilbagebetaling til 3. person (en anden person end den oprindelige køber), også selvom dette drejer sig om en gave.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bohemo IVS
Frederiksgade 48A 1.7
8000 Aarhus C

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og du skal udfylde retur-/ombytningsformularen med tydelig meddelelse om, at du enten ønsker at udnytte fortrydelsesretten eller at du ønsker at ombytte. Vi modtager hverken pakker uden omdeling (med mindre det på forhånd er aftalt) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb, og når du handler på Bohemo.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd med produktet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi betaler fragten i forbindelse med reklamationen ved at sende dig en returlabel som pdf via e-mail. Hvis du selv vælger at sende en reklamation tilbage uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, dækker vi dine “rimelige” fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Bohemo IVS
Frederiksgade 48A 1.7
8000 Aarhus C

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Du skal sende varen som en pakke, så den er forsikret og kan spores, hvis du vælger at sende pakken retur med anden fragtmetode end den, vi tilbyder. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du har selv ansvaret for, at den når frem til Bohemo.

Bohemo er ikke ansvarlige for at erstatte varer til reklamation der ikke når frem, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret og at den kan spores. Kontakt os altid, hvis du er i tvivl om hvilken type forsendelse du skal vælge. Husk, at varen altid skal sendes tilbage til os forsvarligt emballageret.

Varer i shoppen
Produkternes funktion, opbygning og udtryk for den enkelte model skal leve op til fastsatte krav af producenten ved kvalitetstjek på fabrikkerne, men vær opmærksom på at der fra produktion til produktion kan forekomme mindre ændringer i farve, logo, materiale, m.m. Dette kan skyldes, producenten har lavet en mindre forbedring, at der ikke længere var muligt af bruge samme materiale eller lign.

Service-mail ved afbrudt køb
Vi vil gerne sikre at din ordre går fejlfrit og korrekt igennem til os. Hvis du har forsøgt at gennemføre et køb på Bohemo.dk, men købet er blevet afbrudt på grund af en fejl i et vores systemer, eller at købet er afsluttet af dig før betalingen er registreret (intentionelt eller ved en fejl), vil du modtage en service e-mail fra os umiddelbart efter. Denne service e-mail modtager du fra os uafhængigt af, om du har abonneret på et nyhedsbrev eller ej. Service e-mailen vil du kun modtage én gang efter hvert afbrudt køb og den vil derfor ikke kræve en afmelding. Du vil kun modtage denne service e-mail, hvis du har godkendt vores handelsbetingelser inden du er nået frem til betalingssiden.

Ansvarsfraskrivelse
Udover den ovenfor nævnte fortrydelsesret samt reklamationsret påtager Bohemo sig ikke noget ansvar for den leverede vare. Bohemo er alene ansvarlig for skade forvoldt den leverede vare, såfremt det kan godtgøres, at skaden skyldes fejl begået af Bohemo. Bohemo er ikke ansvarlig for skader, der direkte eller indirekte er forårsaget af tredjemand.

Diverse links angivet til andre websites på Bohemo.dk’s hjemmeside er uden for Bohemos kontrol, hvorfor Bohemos på ingen måde kan drages til ansvar for indholdet på de pågældende sider.

Force Majeure
Bohemo er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse af aftaler, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, optøjer, borgerlige uroligheder, offentlige myndigheders indgreb, strejke, lockout, import- og eksportforbud, mangel på arbejdskraft eller nogen anden årsag, der ligger udenfor Bohemos kontrol, og som vil kunne forsinke eller forhindre leveringen af en vare. I sådanne tilfælde udskydes leveringen i et tidsrum svarende til hindringens varighed, og leveringen til den dertil udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan købe produkter, og derved indgå aftale med os på Bohemo.dk har vi brug for følgende oplysninger:

– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Bohemo og opbevares i maksimalt fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kun medarbejderne hos Bohemo IVS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Bohemo videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Bohemo har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bohemo via e-mail: info@bohemo.dk

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Bohemo hurtigst muligt. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Ændringer af handelsbetingelser
Bohemo forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser i det omfang det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse handelsbetingelserne ændrede lovkrav eller lignende.